رفتن به محتوا رفتن به فوتر

تفریحات و ورزش های جدید

ورزش اسکیتینگ رینگ، 1323

در سالیان آغازین دهۀ بیست کلوپ هایی در تهران راه اندازی شده بود که در آن اسکیتینگ رینگ و بازی پینگ پونگ رواج داشت، در روزنامه های عصر نیز تبلیغات زیادی راجع به آنها دیده می شد. این ورزش ها در آن روزگار برای مردم آشنا نبوده  و به همین علت حتی در خواندن اسم درست آن نیز دچار مشکل شده و از همدیگر دربارۀ چند و چون آن پرسش می کردند. بالاخره عده آی که گذرشان به چند مکان در خیابان های لاله زار نو و نادری می افتاد، تازه می فهمیدند منظور چیست.

برای بازی اسکیت ما بیشتر به خیابان لاله زار نو می رفتیم،این فضا حیاط بزرگی بود که دور تا دور آن را ساختمان هایی مشرف به آن پوشانده بود، سطح آن آسفالت شده و در حیاط چراغ های بزرگی گذاشته بودند که در شب محیط را روشن می کرد.

در ساختمان های اطراف این فضا، اهالی آنها روی بالکن ها بیتوته کرده و به تماشای بازی بچه ها و برخی بزرگ ترها و زمین خوردن آنها نشسته و به صدای موسیقی نیز گوش می سپردند و ما بچه ها که متوجه حضور تماشاگران می شدیم، تلاش داشتیم به گونه ای بازی کنیم تا توجه آنها را به خود جلب نماییم.

در سال 1323 پینگ پونگ بیشتر ما صبح ها تا حوالی بعدازظهر در هوای گرم و در سالن سرپوشیده بازی می شد و اسکیت پس از غروب آفتاب، رونق داشت و در فضای آزاد جزو تفریحات سالم بود که جوانان نیز با اشتیاق فراوان از آن استقبال می کردند.

 

برگرفته از کتاب آن روگاران تهران، سیاه قلم های خسرو خورشیدی

اشتراک گذاری

ارسال نظر

0/100

هستان روایت‌هایی است از دل تاریخ به قلم محسن میرزایی

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به محسن میرزایی می‌باشد.