رفتن به محتوا رفتن به فوتر

خدمت ذی شرافت جناب مستطاب اجل امجد اکرم سپهدار اعظم امیر تومان دام اقباله

از طهران به باغ صاحب دیوان[1]

خدمت ذی شرافت جناب مستطاب اجل امجد اکرم سپهدار اعظم امیر تومان دام اقباله

راپورت تلگرافی جناب مستطاب عالی را از لحاظ انور اقدس ملوکانه ارواحنا فدا گذرانیده فرمودند به سپهدار جواب بنویس شما که از سه بار مأمور شدید از نیّات ما مطلع هستید جواب را تلگراف مفضل به حضرت اشرف والا ایالت کبری دامت شوکه فرموده‌اند هر قسم دستورالعمل می‌دهند باید رفتار نمائید. اردو هم البته می‌دانید که به چه قسم حرکت کرده به زودی خواهد رسید. بازهم لازم داشته باشید، مضایقه نخواهد شد. تنخواه هم از بابت قشون می‌گیریم تعجب می‌کنم با این استعداد که دارید مثل حضرت والا صاحب اختیار مثل حضرتعالی سردار با اقتدار از ترتیب کار هم مطلع می‌دانید یک مملکت را برای شهری از دست نخواهند داد. هرکس تمکین به اوامر مقدسه که در حقیقت رواج دین احمدی ارواح‌العالمین خدا است، کرده باید در امان باشد. هرکس تخلف کرد به جز…. حج‌الاسلام که محض شریعت مطهره و دولت خواهی از همه چیز گذشته‌اند ملاحظه آن‌ها لازم است. همه روزه راپورت را بدهید. سپهسالار اعظم

24 رجب 1326

[1] باغ صاحب دیوان یکی از باغ‌های تاریخی استان فارس واقع در شیراز بوده است که توسط فتحعلی خان صاحب دیوان در پشت باروی شهر و در میانه دروازه کازرون و دروازه باغشاه بنا شده است.

این تلگرافات مربوط به زمانی است که مجلس به توپ بسته شده مشروطیت در سراسر کشور تعطیل گردیده و تنها تبریز علیه محمد علی شاه قیام کرده و قشون اعزامی محمد علی شاه، تبریز را در محاصره در آوردند.

 

اشتراک گذاری

ارسال نظر

0/100

هستان روایت‌هایی است از دل تاریخ به قلم محسن میرزایی

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به محسن میرزایی می‌باشد.