رفتن به محتوا رفتن به فوتر

دبستان و دبیرستان بَدِر

 

دبیرستان بَدِر، 1320

دوره های دبستان و نیمه ای از دبیرستان را من در مدرسه بدرگذرانده ام، بیشتر خاطرات دوران تحصیلی من به این مدرسه بر می گردد.

دبستان بدر نزدیک مدرسه عفتیه قرار داشت، در نتیجه همان سبک و سیاق معماری را داشت، صاحب این مجموعه نیز گویا نامش بَدر بود.

از کلاس دوم به این دبستان آمده و تا پایان سیکل اول دبیرستان ماندگار شدم.

مدرسه حیاط بزرگی داشت که دور تا دور آن را اتاق هایی در برگرفته بود، در میان حیاط حوض بزرگی بود و در دو سوی آن دو باغچۀ نسبتاً بزرگ قرار داشت، در باغچه سمت راست یک درخت توت بزرگ و در دو طرف حوض در باغچه ها دو درخت توت سیاه بزرگ قرار داشت، هنگامی که بچه ها صف می بستند سر آنها به شاخه های توت سیا می خورد. مدیر مدرسه زنده یاد احمد سره بود، مردی منضبط و با تجربه که دبستان و دبیرستان را مدیریت می کرد، باغچه سمت راست حوض ویژۀ سبزی کاری مخصوص مدیر مدرسه بود. در اتاق رئیس، میز تحریر بسیار قشنگی بر جلوه آن می افزود و سکوت آن را تنها ثانیه شمار ساعت می شکست، وی تمام ساعات روز در محوطۀ مدرسه حضور داشت. حتی وقتی در اتاق بود از پنجره بر محیط نظارت می کرد، ارباب رجوع، معلمین، ناظم یا والدین دانش آموزان اگر قصد رفتن به اتاق ایشان را داشتند چون اتاق مفروش بود، حتماً باید کفش از پای خویش برون می آوردند.

از معلمین مدرسه که بر من تأثیری ماندگار داشته اند می توانم از خانم ها اختر تاج بخش، شریفی و اسلام جو یاد کنم که روحشان شاد باد.

 

اشتراک گذاری

ارسال نظر

0/100

هستان روایت‌هایی است از دل تاریخ به قلم محسن میرزایی

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به محسن میرزایی می‌باشد.