رفتن به محتوا رفتن به فوتر

به مغز کندی از جلو شلیک شد نه از سوی دیگر!

در کتاب رازها و دروغ ها مطلب جالبی به چشم می خورد

 در مورد ترور جان.اف.کندی  رئیس جمهور آمریکا روایت های مختلف منتشر شده و چیزی که این راز را مبهم تر می کند این است که به مغز رئیس جمهور آمریکا از رو به رو شلیک شده نه از سوی دیگر. به هر حال در عالم سیاست رازها و دروغ ها فراوان است.

بیل هیکس از آن دسته کمدین­ هایی نیست که تکیه کلام داشته باشد. تنها عبارتی که زیاد به کار می­برد، این بود: “عقب و کمی به چپ”. همین عبارت، جنجالی اساسی پیرامون موضوع ترور رییس جمهور جان اف. کندی ایجاد کرد. چنانکه «بیل هیکس» گفت: “گاهی قوانین فیزیک، درست کار نمی­کند، چطور در حالی که از پشت به او شلیک شد، سرش به عقب و سمت چپ پرتاب گردید؟ این صحنه در فیلم «آبراهام زاپرودر» که صحنه ترور کندی را ضبط کرد، کاملاً مشخص است.”

مقامات رسمی به سوال «هیکس» اینطور  پاسخ دادند که اسپاسم های عصبی باعث پرت شدن سر کندی به سمت عقب شده و شلیک از سوی انبار کتاب های مدرسه تگزاس صورت نگرفته است. اما این پاسخ، بسیاری از پزشکان را قانع نکرد. با این حال، راه حلی آسان برای حل و فصل نهایی موضوع بود. تعیین جهت شلیک با معاینه مغز «جان اف. کندی» کار آسانی بود و به تمام گمانه زنی ها در همه اعصار پایان داد.

به رغم این واقعیت که یک تکنیسین پزشکیِ نیروی دریایی، شهادت داد که وقتی جسد کندی برای معاینه به بیمارستان نیروی دریایی «بتسدا» در واشینگتن رسید،جمجمه کندی خالی بوده است، اما گزارشات رسمی نشان می دهد که مغز، تکه تکه شده و در فرمالدئید ( ماده ای است برای تشریح آناتومیک یا بررسی بافت شناسی، مورد استفاده قرار می گیرد.) قرار داده شده است- یک فرآیند استاندارد آسیب شناسی که در هر اتفاق مشابهی انتظار انجام آن می رود. بررسی با اشعه ایکس که توسط کارشناس پزشکی قانونی صورت گرفت، این مسئله را روشن کرد که از کدام جهت و چند بار به سر رییس جمهور شلیک شده است.

تنها مسئله این بود که مغز رییس جمهور ناپدید شد. ماهیت بحث برانگیز ناپدید شدن بخش خاکستری مغز رییس جمهور با این واقعیت تایید شد که پزشکانی که نخستین بار جسد «جان اف. کندی» را در بیمارستان «پارک لند» در دالاس معاینه کردند، شهادت دادند که همه شواهدی که آنان رویت نمودند، این امر را تایید می کرد که از جلو به کندی شلیک شده بود. اما این گفته با سخن تکنیسین نیروی دریایی که گزارش رسمی کالبد شکافی را تهیه کرد، در تناقض آشکاری قرار داشت.

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری

ارسال نظر

0/100

هستان روایت‌هایی است از دل تاریخ به قلم محسن میرزایی

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به محسن میرزایی می‌باشد.