رفتن به محتوا رفتن به فوتر

نامه ای درباره اوضاع مشوش کشور

مکتوب یکی از نزدیکان«آخوند خراسانی»درباره اوضاع مشوش کشور 

عریضه، حضور مبارک حضرت مستطاب شریعتمدار، ملجاالانام، حجت الاسلام و المسلمین،«آقای حاجی میرزا ابوالمکارم مجتهد»مد ظله العالی، مشرف باد

فدای حضور مبارکت گردم، انشاالله مزاج مقدس حضرت مستطابعالی، روحنا فداه در نهایت صحت و عافیت بوده و خواهد بود بالنبی و آله الاطهار علیهم الصلوة و السلام. چنانچه در مقام مرحمت، جویای حال دعاگویان وجود مبارک بوده باشید، الحمدلله تعالی در نهایت صحت، مشغول دعاگویی وجود مبارک هستیم. خداوند تبارک و تعالی سایه آن وجود مبارک را مستدام فرماید. از قراری که مذکور می شود، وضع ایران در نهایت اغتشاش است. قسمی شده که به حسب اسباب ظاهریه بالاخره منتهی به اراقه دماء خواهد شد. از طرف دیگر، دست خارجه هم باز شده، حتی عساکر دولت روس وارد پایتخت شده اند ولو به عنوان حفظ سفیر و وزارتخانه و جمع مطالبات بانک. اخبار مختلفه ذکر می شود. خداوند تعالی اصلاح فرماید و نصرت دین خود بفرماید بمحمد و آله الطاهرین، سلام الله علیهم اجمعین. سابقاً عریضه عرض نموده، البته تا به حال به لحاظ مبارک حضرت مستطاب عالی، دام ظله رسیده. مجدداً لازم شمرد به عرض عریضه، مصدع خاطر مبارک گشته، بعد از جویای سلامت وجود مقدس دام طله، خود را یادآوری در حضور مبارک نمایم. الیوم بین آقایان عظام و ارکان دین،‌ دامت اظلالهم، کسی به تواضع ایشان نیست. همین مطلب را به دعاگو فرمودند. از انسانیت و آداب ایشان، ممنون شدم. اسم مبارک حضرت مستطابعالی را نحوی برد که نجابت مقتضی همان است. خداوند تعالی وجود مبارکشان را محفوظ بدارد. ثم السلام علیکم و رحمت الله و برکاته.

ضمناً عرض دیگر آن که جناب مستطاب حجت الاسلام و المسلمین«آقای آخوند ملا کاظم خراسانی»دام ظله العالی چند روز قبل به دعاگو فرمودند حضور مبارک بعد از تبلیغ اسلام عرض نمایم که جناب مستطاب«آقای آقا سید محمود»روضه خوان قمی که البته در زنجان حضور مبارک مشرف گشته، اظهار داشته بوده اند که در خصوص ایشان عریضه حضور مبارک عرض نمایند. چون دعاگو حاضر بودم،‌ اکتفا به عرض دعاگو فرمودند. استدعا دارند در خصوص ایشان مرحمت مخصوصی بفرمایید چون تا به حال از حضرت مستطابعالی، دامت برکاته الی الحال، خواهشی ننموده اند، مناسب است در حق ایشان مرحمتی بفرمایید و در جواب عریضه دعاگو تبلیغ سلام بفرمایید. امر، امر حضرت مستطابعالی دام ظله است. ثم السلام علیکم و رحمت الله و برکاته و تحیاته. زیاده، جسارت است.

اشتراک گذاری

ارسال نظر

هستان روایت‌هایی است از دل تاریخ به قلم محسن میرزایی

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به محسن میرزایی می‌باشد.